Het onderwijs is in beweging. Steeds vaker vinden de uitdagingen waar bedrijven en organisaties mee te maken hebben hun weg naar het klaslokaal. Leerlingen en studenten denken vaak niet in problemen, maar in oplossingen. Jeugd is onbevangen. De Onderwijschallenge, één van de projecten van de Liemerse Ambassade, moedigt deze interactie tussen onderwijs en bedrijfsleven aan!

De Onderwijschallenge wordt gedragen door onderwijs- en kennisinstellingen, Lindus, het bedrijfsleven en de Liemerse Uitdaging. De Onderwijschallenge brengt meerdere uitdagingen vanuit het bedrijfsleven in kaart. Vervolgens wordt gekeken welke leerlingen hiermee aan de slag mogen. Bijkomstig voordeel is dat via de onderwijschallenge de deuren worden opengesteld voor jonge talenten uit de regio. Zodat we ze wellicht voor de Liemers kunnen behouden.

De eerste Onderwijschallenge werd gehouden in 2021. In 2024 is de tweede editie van start gegaan. Voor de Onderwijschallenge werkt de Liemerse Ambassade samen met nagenoeg alle onderwijsinstellingen in de regio.

Actueel projectnieuws

Onderwijschallenge: Leerlingen denken niet in problemen

De eerste bedrijven hebben zich aangemeld voor de Onderwijschallenge. Maar nog steeds mogen bedrijven zich aanmelden om deel te nemen aan dit nieuwe project van de Liemerse Ambassade, waarbij alles draait om de interactie tussen onderwijs en bedrijfsleven. Steeds vaker […]

Onderwijschallenge: met welke uitdaging mogen leerlingen aan de slag?

Steeds vaker vinden de uitdagingen waar bedrijven en organisaties mee te maken hebben hun weg naar het klaslokaal. Leerlingen en studenten denken vaak niet in problemen, maar in oplossingen. Jeugd is onbevangen. De Onderwijschallenge, één van de projecten van de […]

Onderwijschallenge: Met welke uitdaging van uw bedrijf mogen leerlingen aan de slag?

Het onderwijs is in beweging. Steeds vaker vinden de uitdagingen waar bedrijven en organisaties mee te maken hebben hun weg naar het klaslokaal. Leerlingen en studenten denken vaak niet in problemen, maar in oplossingen. Jeugd is onbevangen. De Onderwijschallenge, één […]