Liemerse Ambassade zet in op sterke vrijetijdseconomie
De Liemerse Ambassade heeft een plan gemaakt om meer bezoekers naar de regio te trekken. Het Actieplan Vrijetijdseconomie 2024-2026 loopt tot en met 2026. Het richt zich op twee dingen: de Liemers bekender maken als toeristische plek en zorgen dat ondernemers, onderwijs en gemeenten beter samenwerken.
Er komt meer aandacht voor het merk Kijk verder in de Liemers. Zo wordt de website uitgebreid met nieuwe verhalen, mooie foto’s en berichten op sociale media. Ook wil de Liemerse Ambassade Duitse toeristen beter bereiken. Daarom komt er een Duitse versie van de website en worden er speciale campagnes voor hen gemaakt.
Verder wil de Ambassade de gastvrijheid van de Liemers verbeteren. Er komen toeristische informatiepunten waar bezoekers terechtkunnen voor tips over de regio. Ondernemers en scholen worden betrokken bij de uitvoering van de plannen. Tijdens een brainstormsessie – georganiseerd door de Liemerse Ambassade – zijn ideeën opgehaald. Daar bleek dat samenwerken en samen de Liemers promoten erg belangrijk is. Daarom is besloten om jaarlijks twee Toeristische Café’s de Liemers te houden. Hierin worden ondernemers, onderwijs en gemeenten met elkaar verbonden. Zo ontstaat er een sterk netwerk van ondernemers en andere betrokkenen met de sector vrijetijdseconomie.
Directeur Jan Ummenthum van de Liemerse Ambassade ziet veel mogelijkheden: “De Liemers heeft veel te bieden op het gebied van natuur, cultuur en gastvrijheid. Samen kunnen we ervoor zorgen dat meer mensen onze mooie regio ontdekken.”
Directeur Jan Ummenthum van de Liemerse Ambassade ziet veel mogelijkheden: “De Liemers heeft veel te bieden op het gebied van natuur, cultuur en gastvrijheid. Samen kunnen we ervoor zorgen dat meer mensen onze mooie regio ontdekken.”
Met dit actieplan wil de Liemerse Ambassade ervoor zorgen dat meer bezoekers de regio ontdekken, toeristische ondernemers meer kansen krijgen en de Liemers nog aantrekkelijker wordt om in te wonen en te werken.
Foto: Sjoerd Geurts